Kiyowo.


a girl who loves food more than people



Theme ©



Smile
27.7.12 | 0 comments

 
Assalamualaikum semua! Nakk update ni! Baca lah k. Btw, nmpak tak budak comel yg tengah senyum kat ats ni?Eee , comel kan dia?Budak ni cute gilosss. Nak tahu pasal diorang? Ni dia ha pasal Moon Brothers
Ohya! Gua update bukan nak ckp psal budak omey atas nih! Baca tajuk dah tau kan?

Okay, aku ada lah kawan aku ni, tahun lepas dia senyum jaa. Ramah orangnya k. Orang pnggil dia budak kecik. Ye , dia kecik dan comel. Disebabkan kemanisan dan peramahnya dia, aku pun suka la kwn dgn dia.tapiiii.......

Tapi?tahun ni dia berubah.Dia lebih menjadi pendiam.Baca dkt blog dia pun , dia bnyak coret masalah dia.So, aku faham. Dia ada masalah.Hihihi nevermind lah. Tapi sekarang , serious aku rindu senyuman ikhlas dia bukan palsu. 

Well, bukan nak ckp pasal kawan aku.Nak ckp pasal senyum.Semua pun dah tau yg senyum itu sedekah.Sedekah yg paling mudah. Kita senyum kat org, serta merta kita dapat pahala. Lumayan dehh.Banyak kebaikan senyum ni. Serious.Aku rasa hampa dah tau kot.

Islam dan agama lain juga mengalakkan kita senyum. Sabda Rasulullah SAW : Senyum itu adalah sedekah. Hadis ini memberi motivasi kepada kita bahawasanya senyuman itu umpama kita bersedekah. Paling mudah dan senang untuk dilakukan.

Kebaikan ni semua aku copy paste je. Tak ingat blog siapa aku ambik. Sila la baca.
 1. Senyum ni juga merupakan salah satu bentuk senaman untuk mulut kita. Sebab senyum ni dapat merangsang seluruh tubuh & berguna kepada saraf & hormon.

2. Senyuman juga dapat memulakan hari seseorang tu dengan lebih ceria & bertenaga. Ni sebab bila kita senyum, badan kita pun akan turut 'tersenyum'.


3. Fizikal & emosi seseorang juga akan lebih selesa dengan diri sendiri bila dia senyum.

4. Senyum juga merupakan salah satu stress yang baik yang dapat mengelakkan tekanan kepada sistem ketahanan badan.

5. Kalau kita selalu senyum, tekanan darah kita akan rendah & membantu dalam penambahan kemasukan oksigen dalam darah.

6. Senyum juga mampu menyejukkan hati sesiapa yang memandangnya & mampu menjadi penawar kepada penyakit  rohani & kronik seperti dalam ajaran Islam.

Banyakkan kelebihan dia?:D Seriously banyak lg, tpi yg ni je kot aku ambik XD Hmm, aku harap siapa2 yg baca ni , sentiasa senyum k. Lagi satu , senyum pun boleh buat kita nampak cantik atau handsome.Serious! Aku suka tengok org senyum.Diorang nampak omeyy ja!Tengok budak atas td tu hah, dia senyum omey jaa.

Hm, well bgi org yg ada problem tu, aku tahu korang bnyk masalah.Tapi, apa salahnya kalau kita gerakkan sikit mulut tu, lulz i mean senyum la. *Aku suruh org tp aku tk buat pun XD*

Sometimes aku kalau senyum kat orang, then org tu tak balas senyum aku. Serious rasa kecik hati gila. Sakit hati gak skit.Okaylah, takkan sini je kot ^.^










NEWER
PAST



follow profile linkies archive refresh